امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷
منتشر شده : خرداد ۲۷, ۱۳۹۸ | ۷:۱۷ ق.ظ ­ ­ کد خبر:937

اندر حکایت انتقادات تکراری و تبلیغاتی به شهرداری خرم آباد

اندر حکایت انتقادات تکراری و تبلیغاتی به شهرداری خرم آباد/ تضییع حقوق مردم با فرافکنی
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد لرستان، شهرداری و شورای شهر خرم آباد همواره و تا جایی که به خاطرمان خطور می کند، صحنه جدال پاره ای انتقادات ناحق یا به حق به شهرداران این شهر بوده است.
اما امروز حکایت شهرداری و انتقادات «تبلیغاتی و تکراری» به شهرداری که علاوه بر چالش های همیشگی، مصایب یک سیل را هم به دوش می کشد، رنگ و بوی تکراری و تبلیغاتی بیشتری به خود گرفته است.
مدت هاست که شاهد انتقادات ثابت یک عضو شورای شهر خرم آباد در بهترین و حتی بدترین روزهای فعالیت شهرداری خرم آباد به این مجموعه و شهردار خرم آباد هستیم که این مساله خود سوالات عدیده ای را به ذهن رسانه ها و شهروندان خرم آبادی متبادر می سازد.
همه ما به وظایف شهرداری و رسالت شورای شهر به خوبی واقفیم و در کنار آن هم به عدم همکاری برخی دستگاه ها در اجرای برخی پروژه های شهری ، نداشتن منابع درآمدی کافی ، ضعف های تاریخی زیرساختی در بافت و زیرساخت های شهر، عدم مشارکت مردمی و … اشراف داریم اما این انتقادات در شرایطی که شهرداری خرم آباد علاوه بر وظایف ذاتی به پیگیری و رفع خسارت های سیل در مرکز استان مشغول است، خود شایبه های زیادی در ذهن ایجاد می کند.
شهرداری خرم آباد در سیلاب نامیمون خرم آباد که حجم عمده ای از خستگی و کار مضاعف بر دوش شهرداری و مجموعه شهرداری نهاد و کارنامه قابل قبولی نیز در این زمینه ارایه داد، هم اکنون نیز در حال اجرای برخی پروژه های عمرانی است که در اینجا لازم است سوالاتی به عنوان نماینده افکار عمومی در خصوص وضعیت عمرانی شهر، پی گیری اعضای شورای شهر و به ویژه عضو همیشه منتقد شورای شهر خرم آباد و …پرسیده شود.
باخبر شده ایم که شورای شهر « زاغه» در یکسال گذشته حدود ۳ یا ۴ جلسه با نهادهای دولتی مرتبط از جمله وزارت کشور، سازمان شهرداری های کشور و … برای پیگیری مشکلات این شهر و تامین اعتبار برای رفع مشکلات و ایجاد تحول و شکوفایی در این شهر داشته اند، لطفا اعضای منتقد و به ویژه عضو همیشه منتقد شورای شهر خرم آباد که به نظر می رسد کمتر هم در جریان وضعیت شهر خرم اباد قرار دارد، توضیح دهند که کدام پیگیری و به ویژه پیگیری منتج به نتیجه برای تامین اعتبار جهت شهر خرم آباد و به ویژه خرم آباد پسا سیلاب انجام داده اند؟
یا فقط پیگیری های صورت گرفته برای معرفی و وصل کردن یک پیمانکار «جهت امورات بازیافت» و در نهایت مقروض نمودن شهرداری خرم آباد صورت گرفته است؟
موضوع دیگری که همواره در مورد عملکرد و کارنامه شورای شورای شهر برای رسانه ها جالب و قابل پیگیری بوده است، شعارهای توسعه خواهانه ای است که در ابتدا و در هنگام انتخابات شورای شهر توسط برخی دوستان ارایه می شود،اما اکنون باید پرسید در حالی که همه مردم و به ویژه اعضای منتقد شورای شهر خرم آباد از نگرانی هایی از وضعیت عمرانی و به ویژه پل ها و دیواره های ساحلی شهر دارند ، حداقل در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند؟ برای توسعه شهر و بهره گیری از این ظرفیت ها چه طرح و برنامه های پیش رویی برای توسعه شهر داشته اند که سیلاب آنها را با خود برده است و … .
طرح پرسش و یا انتقاد به شهردار وهر مدیر دیگری از وظایف رسانه است و در مورد شورای شهر نیز صدق می کند ولی جای سوال است که چرا همیشه یک نفر سردمدار« انتقاد و پرسش » از شهردار است در حالیکه بر اساس شواهد به نظر می رسد کمتر از دیگر اعضای شورای شهر در جریان طرح ها و برنامه های شهرداری است.
امید می رود که مظلومیت و محرومیت های خرم آباد با پیگیری های عزیزان منتقد جهت دریافت اعتبارات عمرانی برای بازسازی خسارت های پس از سیل ، برطرف گردد تا به نظر نرسد که « تبیلیغات و انتقادات تکراری» ایام اخیر سکو یا نمایشی برای تبلیغات در انتخاب های پیش روی مردم باشد.
مریم مهری
مدیر مسول پایگاه خبری اقتصاد لرستان


0 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها
  1. مرشد گفت:

    سلام… در خصوص اظهارات مدیرمسئول محترم باید ب عرض برسانم، تضیعع حقوق مردم زمانی رقم می‌خورد ک خبرنگار و یا روزنامه نگار ک بایستی مدعی حقوق عامه‌ی مردم باشد ب دفاع از عملکرد شهردار قلم فرسایی کند…
    انجام اموری ک در سطح شهر خرم‌آباد اتفاق می‌افتد وظایف روتین و بدیهی شهرداری است،
    اگر ب فکر توسفه شهر هستیم باید این مقوله را به مطالبه عمومی تبدیل کرد،
    شهردار هم اگر نمی‌تواند میدان را برای دیگران خالی کند…‌
    از رسانه‌ها بیش‌تر از این انتظار می‌رود…
    نباید مردم را فدای شهردار کرد…
    و نون و القلم…..!

    • eghtesadelorestan گفت:

      با سلام و ادب-ضمن تشکر از بذل توجه و اظهار نظر شما شهر وند کنشگر – یکی از حقوق اصلی مردم دانستن حقیقت است- شورا محلی برای تضارب آرا و خرد جمعی است- هدف ما نه حمایت از شهردار خرم آباد بلکه پی بردن به علت « عدم همراهی یا مطالبه گری » در شورای شهر خرم آباد است- مردم لرستان و خرم آباد به شعارها آلرژی پیدا کرده اند – انتقاد بدون کمک- بدون چاره کار- بدون فرصت سازی و …تنها غوغاسالاری و تبلیغات است- دلسوزان واقعی « اقدام» هم می کنند نه فقط انتقاد- اقتصاد لرستان به هیچ جناح یا عقیده « خاصی» وابسته نیست- با تشکر و احترام

تقویم شمسی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  

گزارش تصویری

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رونق تولید

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و بی حجابی

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر