امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
منتشر شده : تیر ۸, ۱۴۰۲ | ۵:۲۵ ب.ظ ­ ­ کد خبر:7439

دیدار فرماندار سلسله با خانواده شهید «کریم امانی»/ وقتی خدمت به نام شهید متبرک می شود

یادداشتی از مریم مهری
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد لرستان ، حکایت دیدار با خانواده شهدا و بخصوص « مادران شهید» ، حکایت دیدار با مهربانی است، حکایت عشق است و گذشت، حکایت صبوری است بر داغ فراق.

مادرانی که پس از گذشت سالها عروج و فراق فرزند، بازهم انتظار و شوق دیدار دوباره دلبندشان در عمق نگاهشان، موج می زند و آوای شیرین و محزون کلامشان، سرود از خودگذشتگی است در مسیر حقیقت و انسانیت.

حقیقتی که در زلال سیمای مادر شهید و کلام صمیمانه اش، موج می زند و در هر واژه اش از مهربانی، دلسوزی و مردم دوستی فرزند شهیدش، سخن می گوید.

سخنانش بریده است، صبورانه بغضش را به گلو می کشد، گویا که ۳۲ سال از فراق و عروج جگرگوشه اش گذشته است.
اما…. کوتاه ، آرام و شیرین سخن می گوید؛آنگونه که اشک از عقل و دل، اجازه نمیخواهد و خودبخود، سرازیر می شود.

حکایت امروز ، حکایت دیدار با خانواده شهدا در سیزدهمین «سه شنبه مسجدی» در شهرستان سلسله است.
دیداری که خود ابتکاری از فرمانداری شهرستان سلسله است، به مانند دیگر بازدیدهای « میلاد شرفی» فرماندار این شهرستان که امروز، مزین شد به دیدار با خانواده شهید «کریم امانی».

فرماندار سلسله می‌گوید: ما در بازدیدهای میدانی که از مناطق مختلف شهرستان سلسله انجام می دهیم ، برای تبرک کارمان به دست بوسی خانواده شهدا می رویم و سپس در مسجد محل به بررسی مشکلات مردم می پردازیم.

به قول فرماندار سلسله ، اینبار نوبت دیدار و کسب اجازه برای خدمتگزاری به مردم، در منزل شهید « کریم امانی » بود.

شهیدی از روستای «کشورزه علیا» که ۱۲ شهید تقدیم این مرز و بوم کرده است و در مسیر مردمی سازی دولت، تلاش می شود که مشکلات این مناطق از قبیل راه ، مسکن ، کشاورزی و … برطرف گردد.

اینبار ، فرماندار شهرستان سلسله با خانواده شهید والا مقام «کریم امانی» دیدار و به پاس قدردانی از صبوری و بزرگواری خانواده شهدا از مادر گرانقدر این شهید عالیقدر، قدردانی به عمل می آورد ولی… آرامش خانه ساده شهید همراه با برزگ منشی فراتر از حد تصور مادر و خانواده این شهید، درس بزرگی به ما می آموزد که خیلی ها، بیش از تصور ما ، استوارند و سختی ها در باورشان ، راه ندارد، درست مثل مادر شهید «کریم امانی».

شهید کریم امانی پدر «مجید امانی» مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که چون دیگر اعضای خانواده اش، ادعایی ندارد و مانند آنها از خدا میخواهد که به اسلام و مسلمین، سلامتی و توفیق ، عطا نماید .

شهید «کریم امانی» از پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۷۰ بر اثر اصابت ترکش در پادگان شهید بهشتی خرم‌آباد به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

در این سالها و با تقدیم ۱۲ شهید به انقلاب اسلامی، روستای محل سکونت این شهید با مشکلاتی مواجه است که رفع آنها ، نیازمند عزم جهادی در کنار همراهی و مشارکت مردمی است.

 

بر همین اساس فرماندار سلسله در سیزدهمین سه شنبه‌‌های مسجدی این هفته به اتفاق اعضای شورای اداری این شهرستان با حضور و بررسی میدانی مشکلات روستاهای « سراب شهباز »، « سراب صندل» ، «چولاندیم » و « کشورزه» در جمع اهالی این روستاها ، مسایل و مشکلات پیرامون این روستا وروستاهای منطقه کاکارضا را بررسی وجهت رفع برخی مشکلات آ‌نان قول مساعد داد.

روستای کشورزه علیا واقع در دهستان هنام از توابع بخش مرکزی الشتر استان لرستان است.

عمده مشکلات این روستاها عبارتند از نبود جاده بین مزارع، وجود مدارس کانکسی، نبود خانه بهداشت به علت کمبود جمعیت ، نداشتن اینترنت مناسب و … که البته این مشکلات از قبل توسط افراد معتمد فرمانداری سلسله ، شناسایی می شوند.

فرماندار سلسله معتقد است که برای رفع این مشکلات همه ادارات شهرستان ، پای کار آمده اند که رفع برخی از آنها نیازمند همکاری بین بخشی ، حمایت های مرکز استان و در نهایت همراهی و همکاری مردم است.

در نهایت میلاد شرفی فرماندار سلسله ، خبرهای خوبی هم به ساکنان این روستاها می دهد ، در راستای برچیده شدن مدارس کپری ، پنج مدرسه در این منطقه در مهرماه امسال به بهره برداری می رسد . یک دکل مخابراتی برای بهبود وضعیت تلفن همراه و اینترنت طی دو سه ماه آینده در منطقه کشورزه، نصب می شود و حتی به بهبود ارتباطات در منطقه کاکارضا هم کمک می کند.

شرفی می گوید: با وجود اینکه امسال بودجه ای برای رفع مشکل جاده بین مزارع نداریم ولی تلاش میکنیم با همکاری راهداری، بخشی از مشکلات کشاورزان رفع شوند و در حوزه طرح های هادی نیز اعتبار لازم برای بازنگری طرح را تامین کردیم و در روستاهای سراب صندل، سراب شهباز و چولان دیم، طرح هادی در مرحله تصویب قرار دارد.


0 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها

تقویم شمسی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  

گزارش تصویری

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رونق تولید

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و بی حجابی

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر