امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷
منتشر شده : تیر ۱۳, ۱۳۹۸ | ۴:۳۹ ق.ظ ­ ­ کد خبر:1210

سبقت بازی های سیاسی از سیاست های رسانه ای / حال لرستان خوش است یا ناخوش؟

سبقت بازی های سیاسی از سیاست های رسانه ای / حال لرستان خوش است یا ناخوش؟
مریم مهری
مدیر مسول پایگاه خبری اقتصاد لرستان

در شرایطی که نه رشد اقتصادی و نه توسعه ای در هیچ زمینه ای در استان به چشم نمی خورد، فقط و فقط هرازگاهی خبرهایی از چند جلسه (پساسیل ) منتشر می شود.
آن هم خبرهایی که خروجی اش فقط ( تخصیص می یابد یا تخصیص یافت) است ولی در عمل حتی آثار سطحی سیلاب های فروردین، هنوز بر کوی و برزن این استان، خودنمایی می کند؟
در این شرایط فقط می توانم بگویم یا «من و ما» به انتظار معجزه نشسته ایم یا (صحنه ها به خوبی کارگردانی) می شود که نه تغییری رخ می دهد و اگر تغییری هم رخ بدهد آنچنان (نرم و هوشمندانه ) رخ می دهد که همه به حفظ وضع موجود یا دیکته شده (رضایت) داشته باشند.
دقیقا هم (مساله و هم مشکل) از اینجا آغاز می شود، نه جای پرسش برایمان باقی می ماند و بدتر از آن ( میل پرسشمان هم از بین می رود) …چون مدتهاست سوالات ما با پاسخ های تکراری، مقطعی و در یک کلام (محافظه کارانه) پاسخ داده می شود.
اما باید اول از خودمان بپرسیم ، آیا ثبات مدیریت های چندین و چندین ساله ، رها شدن ظرفیت ها و منابع از انسانی گرفته تا طبیعی ، گره گشای مسیر توسعه لرستان بوده یا عدم ثبات مدیریت ها و … لرستان را با این چالش (سیاست بازی) درگیر کرده است یا فقط رسانه سکوت کرده است؟
آیا در فضای «تا حدودی مبهم و سوال برانگیز سیاست های اقتصادی_ سیاسی_ اجرایی و مدیریتی » باید فقط «کولبر خبری» باشیم یا سوال کلیشه ای بپرسیم که پاسخ تکراری بشنویم و در نتیجه ، فقط پرسش ها و پاسخ هایی که حتی خودمان را هم دلزده کرده است، گزارش کنیم؟
به نظر می رسد با سیل فروردین ماه ، آب از سر ما گذشت، ما که اقتصادمان معیشتی و شبانی بود، با این سیل، گله و رمه مان را هم آب برد و ما ماندیم و نی لبکی که دیگر میل مان نمی کشد با آن موسیقی تکراری«مدیریت های ناکارآمد_ عدم شفافیت رسانه ای از سوی مدیران ارشد _ سناریوی ساخت انواع رسانه سفارشی و …» را بنوازیم.
بله…من و همکارانم از سال ها عدم تغییر وضعیت اقتصادی استان، عدم تغییر سیاست ها و رویکردهای غلط سیاسی ، عدم رشد شاخص های فرهنگی و … خسته شده ایم و این روزها در ( سیلاب عدم پاسخگویی و تغییر وضعیت سیاسی و اقتصادی) غرق شده ایم و رمق نوشتن و پرسیدن نداریم.
اما باید اعتراف کنم اینجا همه پرسش ها به ببینید اکنون درهمه جا ،شرایط اینگونه است ، ختم می شود.
یا شاید بازی های سیاسی این بار از سیاست های رسانه ای سبقت گرفته و رسانه بی جواب و منفعل مانده است.
برای من- در همه جا (وضع همینگونه است) قانع کننده نیست، سال ها عکس و فیلم و خبر از فراز و فرود هواپیماها منتشر کردیم که طرح توسعه فرودگاه اجرایی شود ، طرح به جلو رفت و در نهایت ، اظهاراتی شد که به جای تکمیل طرح ،کل فرآیند زیر سوال رفت؟
راه آهن که بماند…با سرعت فوق العاده ای به پیش رفت اما آن هم مسکوت ماند.
کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و آبیاری و …هنور هم آمارشان با دهه پیش فرق چندانی نکرده است؟
راستی آیا یافتن پاسخ این پرسش ها ضروری و قابل پیگیری است یا رها کردن کسوت نمایندگی خانه ملت برای چند استخدام یا تبدیل وضعیت قرارداد یا دخالت در عموم منابع دستگاه ها جهت فضاسازی و مهره چینی ها در ادارات؟
در شرایطی که هیچکدام از تغییرات ،انتصابات، مهره چینی ها و … در مسیر بهبود وضع موجود و حتی بهتر از وضعیت گذشته نبوده اند، امروز و در چنین شرایط سخت و مهمی برای لرستان ، تنها دغدغه برخی افراد ، عزل و نصب ، مدیران سفارشی ، حرکت به عقب برای حفظ منافع و …است و رسانه تا چه حد در این زمینه می تواند افشاگری گند که متهم به وابستگی نشود؟
سبقت سیاسی بازی از سیاست های رسانه ای، درد امروز لرستان است_ سیاسیونی که اکنون در «دو دوتا چهارتای گزینش بهترین مجری ایده هایشان» سکوت کرده اند و پرسشی از دولت ندارند… دولتی که برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات لرستان به او (آری) قاطع گفت…اما مردمش در همه شاخص ها ، فقط در میان همه شاخص ها ، در شاخص (فلاکت)،سبقت گرفته اند و رسانه ها در چنین شرایطی یا سکوت از سر اجبار- اختیار کرده اند یا خواسته و ناخواسته به کولبری خبری برخی افراد و دستگا ها پرداخته اند.
به هر روی این سیلاب نرم و آرام در ساختار اداری و سیستمی لرستان در حال نفوذ است و می طلبد علاوه بر رسانه ، سیاست ورزان و صاحبان اندیشه در وادی تنویر افکار عمومی ، فراتر از « تخصیص خواهد یافت و …شغل ایجاد می شود» عمل کنند.


3 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها,
  1. عابد بابک بهاروند گفت:

    ضمن تشکر از نویسنده محترم ایشان به نکات بسیار مهمی اشاره کرده اند از جمله طرح هایی همانند توسعه فرودگاه ، راه آهن و …..که در حال حاضر با پایان یافتن دوره نمایندگان این طرح ها هم متوقف شده و گویا آنها قائم به فرد هستند. با عرض تاسف باید گفت برنامه هایی اجرایی کشور برنامه هایی کوتاه مدت و یا نهایتا میان مدت هستند انگار برای که دوره زمانی خاصی تدوین شده اند. وظایف بسیاری از نهاد های نظارتی از جمله بازرسی کل کشور در اینجا مشخص میشود و باید از مجریان طرح ها خواسته شود که دلیل یا دلایل توقف این طرح ها چیست و باید مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

تقویم شمسی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  

گزارش تصویری

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رونق تولید

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و بی حجابی

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر