امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
منتشر شده : فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۲ ق.ظ ­ ­ کد خبر:10195

مدیرکل غله لرستان خبر داد؛ پیش بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم برای امسال

مدیرکل غله لرستان گفت: در ۳ سال گذشته روند خرید گندم افزایشی بوده و امسال پیش‌بینی افزایش بیشتری داریم و تا ۶۰۰ هزار تن تولید گندم را در استان خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد لرستان، «حجت اله بیرانوند» صبح امروز در همایش روز ملی گندم و نان در سالن همایش اتاق بازرگانی با بیان اینکه جهاد خود امنیت غذایی را تامین می‌کنند، اظهار کرد: مراکز خرید گندم محصول کشاورزان را به سهولت دریافت می کنند و در چرخه تولید نقش مهمی دارند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها همچون کوهدشت در مدت زمان کوتاهی حجم خرید بالایی داریم و در اینجاست که نقش مراکز خرید خود را نشان می دهد.

مدیرکل غله لرستان با اشاره به نقش کارخانجات آرد پس از جمع‌آوری گندم و نگهداری در سیلوها، تصریح کرد: ۲ هزار واحد نانوایی در مراکز شهری و روستایی در تامین نان مورد نیاز مردم نقش دارند.

بیرانوند نان را کالای مقدس خواند و افزود: در ادیان مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد و خدمت در این بخش نیز به نوعی مقدس است.

وی با بیان اینکه عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می‌شود، گفت: در استان زنجیره تولید و تامین گندم و نان دارای چرخه مناسبی است.مدیرکل غله لرستان ادامه داد: بیش از ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی داریم، در ۳ سال گذشته روند خرید گندم افزایشی بوده و امسال پیش‌بینی افزایش بیشتری داریم و تا ۶۰۰ هزار تن تولید گندم را در استان خواهیم داشت.


0 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها

تقویم شمسی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  

گزارش تصویری

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رونق تولید

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و بی حجابی

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر