امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
منتشر شده : اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ | ۳:۰۱ ق.ظ ­ ­ کد خبر:10348

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان؛ حوزه فرهنگ هم تراز اولویت های استان باشد/ اقتصاد چالش اصلی رسانه ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای بر بلندای حضور گفت: امروز مسأله اقتصاد ضرورت نخست استان است ولی حوزه فرهنگ نیز باید از جمله اولویت های مهم برای توسعه استان در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد لرستان ، «اعظم روانشاد » اظهار کرد: اصحاب رسانه لرستان، مسایل و مصایب خاص خود را دارند ولی علیرغم این مشکلات دوشادوش دولت در بحث اطلاع رسانی و مطالبه گری همچون سایر نهادهای فرهنگی به مانند سرباز حرکت می کنند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه استان مشکلات زیادی دارند و زمانی که به عنوان متولی ارشاد آنها را رصد می کنیم،مشکلات اقتصادی بیشتر از سایر مشکلات،خودنمایی می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه رسانه های استان از نظر اقتصادی با استان های توسعه یافته فاصله دارند، تصریح کرد: سایر استان ها از بخش خصوصی و صنعتی برخوردار هستند
ولی در لرستان این قشر با وجود ظرفیت های کمی و کیفی که دارند به علت مشکلات اقتصادی، پشتوانه مالی ندارند.
روانشاد یادآور شد: مساله اقتصاد ضرورت نخست استان لرستان است ولی لازم است فرهنگ و هنر در کنار بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و… به عنوان بخش‌های مهم توسعه استان مورد توجه قرار بگیرد.
روانشاد خاطرنشان کرد: مشکلات خانواده رسانه لرستان با بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است، استان‌های توسعه یافته‌ با داشتن بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی فعال، اصحاب رسانه را حمایت می‌کنند ولی در لرستان به خاطر نداشتن بخش غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار یک ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی می‌باشند و به همین علت رسانه‌های ما با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه در بخش دولتی هم خیلی از ادارات کل مقید آگهی های « م الف» نیستند و علیرغم ورود بازرسی به این حوزه، آگهی ها را به ارشاد نمی فرستند و مشکلات مالی اصحاب رسانه را به شدت تضعیف کرده اند.
وی گفت: از استاندار و رییس شورای اطلاع رسانی استان می خواهیم که ادارات لرستان را به رعایت قانون م الف مقید کنید
که البته باتوجه به توان و نستوه بودن شما، پیگیری شما نویدی برای رسانه های استان خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: جشنواره بر بلندای حضور در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ با تکیه بر ۴ اصل رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت اعلام فراخوان کرد که ۴۷۰ اثر از ۷۳ رسانه به این جشنواره ارسال شد.
روانشاد گفت: در مجموع حدود ۵۰ برگزیده در بخش های مختلف اثر امروز توسط ریاست شورای اطلاع رسانی تقدیر و تجلیل می شوند.
گفتنی است آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور عصر روز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مکتوب و برخط استان در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان واقع در خرم‌آباد برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
خبر: مریم مهری


0 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رونق تولید

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و بی حجابی

بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر